Studenckie na wiosnę
Wesołe jest życie na studiach.
Rejestracja
•
Szukaj
•
FAQ
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Zaloguj
Forum Studenckie na wiosnę Strona Główna
»
Aktualności
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Add image to post
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Nauka
----------------
Aktualności
Poprawki
CO się dzieje na PG?
Rozrywka
----------------
Aktualności
Imprezy
Kluby
Wykładowcy
Przegląd tematu
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
woyti
Wysłany: Śro 11:54, 21 Lis 2007
Temat postu:
mysle, ze lepsza bedzie wersja z 7 zadaniami. ale to tylko moje skromne zdanie;-)
admin
Wysłany: Śro 1:24, 21 Lis 2007
Temat postu: I coś jeszcze
Hej,
Może część z Was słyszała, że wczoraj w drugiej grupie zostały rozesłane dwa maile od p. Janiaka. Niestety nie mam maili do wszystkich osób z naszej grupy, więc prześlijcie to dalej:
-------------------------- 1 ------------------------------------
Dodatkowe konsultacje z rachunku dla naszej grupy będą w środę w
godzinach 10-11 w sali koło sekretariatu.[ Jak tam dotrzeć? -> ] Na prawo od drzwi do dziekanatu są drzwi do sekretariatu, należy je otworzyć, wejść do środka i skierować się na prawo. Drzwi najbardziej po prawej stronie to drzwi, w których będziemy mieli konsultacje. Janiak prosił, żeby przychodzić grupkami maksymalnie 10 osobowymi, żeby nie przeszkadzać zbytnio paniom pracującym w sekretariacie. Najlepiej by było, żeby osoby, które mają pytania o to samo zadanie poszły razem, bo będzie to bardziej efektywne (czyli o więcej zadań będzie się można zapytać). Proponuję, żeby wszystkie osoby, które będą miały pytania po prostu przyszły na 10tą i wtedy się zobaczy kto o jakie zadanie chce zapytać.
Co do kolokwium, to mamy 2 opcje, wklejam Wam fragment maila od Janiaka:
"Możemy zmienić zasady kolokwium. Oto moja propozycja.
Wcześniej było tak:
2 zadania teoretyczne
2 zadania zmodyfikowane z listy
2 zadania z * lub trudne
= 6 zadań
Wybierają Państwo 5 zadań. Każde zadanie jest punktowane za 20 pkt.
Suma = 100 pkt.
Nowa propozycja:
2 zadania teoretyczne
3 zadania zmodyfikowane z listy
2 zadania z * lub trudne
= 7 zadań
Wybierają Państwo 5 zadań. Różnica jest taka, że jeśli Państwo
wybiorą 5 zadań w tym żadnego bez *, wtedy zadania będą punktowane za
16 pkt, więc łączna suma = 80 pkt.
Jednak jeśli jedno z wybranych przez Państwa zadań będzie z * wtedy
każde zadanie jest punktowane za 20 pkt. Suma = 100 pkt.
Proszę, aby Państwo się zdecydowali, czy chcą Państwo skorzystać z
tej propozycji. Osoby chcące zdobyć ocene b. dobrą będą musiały ruszyć zadanie z *. Osoby, którym wystarcza ocena dobra mogą nie uczyć się zadań z *. Czekam na odpowiedź każdej z grup. Mogę przygotować dla każdej grupy osobne kolokwia. Jednak moim zdaniem ten pomysł jest dla Państwa korzystniejszy. Mogą oczywiście Państwo rozwiązać 4 zadania (b. dobrze) i zaznaczyć z gwiazdką nawet nie ruszając go. Również wtedy będzie można uzyskać 80 pkt.
Wieczorem wyślę listę zagadnień teoretycznych oraz przykłady
zmodyfikowanych zadań.
----------------------------- 2 ---------------------------------
Przesyłam listę zagadnień teoretycznych, gdzie O - Omega.
1. Lematy Borela-Cantellego
2. (Tw.) Niech D będzie dowolną rodziną podzbiorów O (przestrzeń jest
niepusta), wówczas istnieje najmniejsze sigma-ciało podzb. O zawierające rodzinę D.
3. Przestrzeń probabilistyczna i jej własności
4. (Tw.) Prawdopodobieństwo całkowite, wzór Bayesa
5. Ciągłość od dołu i od góry miar probabilistycznych
6. Definicje: ciało, sigma-ciało, atom, sigma-ciało atomowe
7. Twierdzenie Carathéodory'ego
8. Niech (O,F,P) - prz. prob., B - zdarzenia mierzalne [ P(B)>0 ], wówczas (B,FB,PB) jest też przestrzenią probabilistyczną, gdzie FB - zbiór, taki że F B = { A iloczyn B: A należy do F}
PB : FB ---> [0,1]
PB (B) = P (A | B)
9. Rozpisanie iloczynu zdarzeń A1, A2, ..., An. Zadanie zostało zrobione na ćwiczeniach.
Dowody również obowiązują. W dowodzie powinny znaleźć się krótkie i
treściwe komentarze dotyczące kroków, tak abym wiedział, że ktoś kto
pisze rozumuje poprawnie.
Zadania z listy będą lekko zmodyfikowane. Przykłady zadań
zmodyfikowanych:
W zadaniu 14 zmieniłbym na inną funkcję, a także zmieniłbym przedział.
Czyli tam gdzie są dane, na pewno będą zmiany. Podobnie w zadaniu 31
można modyfikować liczbę losów oraz cele. Zadanie 47 i 56 podobnie.
Wspomniałem tylko o tych zadaniach, ale tylko dla przykładu zostało one przedstawione. Będzie 8 różnych ułożonych testów, na których znajdą się prawie wszystkie zadania, więc proszę nie pytać czy jakieś zadanie będzie. Z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że zadanie znajdzie się na czyimś teście.
Zadania z * nie będą zmienione. Chciałbym przypomnieć, że
najważniejsze dla mnie przy ocenianiu jest to, czy osoba pisząca rozumie to co pisze.
Będę punktował wysoko, jeśli zadania będą dobrze opisane, nawet jeśli
wynik wyjdzie zły, ale rozumowanie będzie poprawne.
W takim razie, jeśli grupy będą liczyć conajwyżej 10-11 osób, to
proponuję, aby każda z grup, które przyjdą na wyznaczoną godzinę, nie
wchodziły do sali indywidualnie lecz całą grupą. Chyba, że Państwo wolą inna formę, czyli indywidualną. Pozostawiam tę kwestię Państwu.
Życzę owocnej nauki i czekam na odpowiedź w sprawie wersji testu (6 czy 7
zadań).
admin
Wysłany: Wto 16:54, 20 Lis 2007
Temat postu: Niespodzianka z prawdopodobieństwa
Witam.
Możemy zmienić zasady kolokwium. Oto moja propozycja.
Wcześniej było tak:
2 zadania teoretyczne
2 zadania zmodyfikowane z listy
2 zadania z * lub trudne
= 6 zadań
Wybierają Państwo 5 zadań. Każde zadanie jest punktowane za 20 pkt. Suma
= 100 pkt.
Nowa propozycja:
2 zadania teoretyczne
3 zadania zmodyfikowane z listy
2 zadania z * lub trudne
= 7 zadań
Wybierają Państwo 5 zadań. Różnica jest taka, że jeśli Państwo wybiorą 5
zadań w tym żadnego bez *, wtedy zadania będą punktowane za 16 pkt, więc
łączna suma = 80 pkt.
Jednak jeśli jedno z wybranych przez Państwa zadań będzie z * wtedy
każde zadanie jest punktowane za 20 pkt. Suma = 100 pkt.
Proszę, aby Państwo się zdecydowali, czy chcą Państwo skorzystać z tej
propozycji. Osoby chcące zdobyć ocene b. dobrą będą musiały ruszyć
zadanie z *. Osoby, którym wystarcza ocena dobra mogą nie uczyć się
zadań z *. Czekam na odpowiedź każdej z grup. Mogę przygotować dla
każdej grupy osobne kolokwia. Jednak moim zdaniem ten pomysł jest dla
Państwa korzystniejszy. Mogą oczywiście Państwo rozwiązać 4 zadania (b.
dobrze) i zaznaczyć z gwiazdką nawet nie ruszając go. Również wtedy
będzie można uzyskać 80 pkt.
Wieczorem wyślę listę zagadnień teoretycznych oraz przykłady
zmodyfikowanych zadań.
--
Michał Janiak
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Design by
Freestyle XL
/
Music Lyrics
.
Regulamin